Pesë lëshimet fatale që “rrënojnë”, aktivitetin e thirrur sot nga Arben Fetai

Një ftesë zyrtare për mediat, e cila pretendon të promovojë një konferencë të Këshillit Koordinues të Aleancës për Shqiptarët (ASH), ka ngritur sërish dyshime dhe akuza mbi shkeljet e rënda të procedurave ligjore, statutit të partisë dhe konfliktin e hapur shtet-parti, shkruan Flaka. Në këtë material do të zbërthejmë pesë “lëshime fatale” të dokumentit, të cilat e bëjnë aktivitetin jo vetëm kontradiktor dhe joligjor, por edhe me pasoja të mundshme penale dhe administrative për institucionet dhe personat përgjegjës.

  1. Përdorimi i emailit zyrtar qeveritar për aktivitet partiak

Sipas ftesës që ka mbërritur në redaksitë e mediave, dërguesi i mesazhit është emaili zyrtar i qeverisë, që mban logo-n dhe domenin institucional të Kabinetit të Zëvendëskryeministrit për Politikat e Qeverisjes së Mirë. Ky fakt bie në kundërshtim të drejtpërdrejtë me ligjin për përdorimin e kopromiseve shtetërore për qëllime të veçanta politike.
• Konfikt me Ligjin Anti-Korrupsion: Sipas Ligjit për parandalimin e korrupsionit dhe konfliktit të interesit, resurset financiare, materiale dhe informatike të administratës publike nuk mund të përdoren për promovimin apo organizimin e aktiviteteve partiake. Përdorimi i një adrese zyrtare qeveritare për të shpërndarë ftesa politike përfaqëson prishje të ndarjes së qartë midis shtetit dhe partive politike.
• Implikimet Penale dhe Administrative: Autorët e këtij veprimi mund të përballen me hetim nga Agjencia Kundër Korrupsionit, e cila mund të nisë procedura administrative për këtë shkelje. Në rast se provohet keqpërdorim i qëllimshëm i fondeve publike, mund të ngriten edhe padi penale për funksionarët përgjegjës.

Ky element i parë thekson njëherazi mungesën e kujdesit ligjor dhe tendencën për të instrumentalizuar makinerinë shtetërore në funksion të një partie politike, duke minuar besueshmërinë e institucioneve dhe duke krijuar precedent për praktika të ngjashme në të ardhmen.

  1. Organizimi i aktivitetit në selinë e Alternativës

Konferenca është planifikuar të mbahet te selia e partisë “Alternativa” (Q.T. Mavrovka). Ky vendim krijon dy probleme madhore:
• Mosrespektim i pavarësisë partike: Organizimi i një aktiviteti të Aleancës për Shqiptarët në ambientet e një partie tjetër – “Alternativa” – nuk ka precedent në praktikën e partive shqiptare të Maqedonisë së Veriut. Kjo përbën një veprim të pazakontë që mund të shërbejë si presion indirekt ndaj mbështetësve për të marrë pjesë në mënyrë jo‐zgjedhore në aktivitetin e një partie tjetër.
• Përdorimi i hapësirës së Alternativës për aktivitetin e pretenduar të ASH-së krijon dyshime se ekziston një komplot politik, çka mund të vërë në pikëpyetje pavarësinë e deklaruar zyrtarisht të secilës parti.

  1. Arben Fetai në titullin e “Kryetarit të Kuvendit të ASH-së” megjithëse i shkarkuar

Ftesa e publikuar shton se konferencën do ta drejtojë Arben Fetai, “Kryetar i Kuvendit të ASH-së, njëherit edhe Zëvendëskryeministër”. Sidoqoftë, ky titull është i pavlefshëm, pasi Arben Fetai u shkarkua nga posti i Kryetarit të Kuvendit të ASH-së pas një votimi në Kuvendin e brendshëm të partisë, ku 107 kuvendarë votuan për shkarkimin e tij.
• Pasojat e deklarimit të pabazuar: Referimi në ftesë te Arben Fetai me një titulaturë që nuk ekziston më, jo vetëm që manipulon realitetin politik të brendshëm të ASH-së, por cenon edhe besueshmërinë e tij. Çdo letërkomunikim zyrtar me një titull të tillë mund të konsiderohet i rremë, gjë që në kushte ligjore mund të ketë pasoja penale për falsifikim veprimesh e vendimesh.
• Konflikti me vendimin e Kuvendit të ASH-së: Në statutin dhe rregulloren e brendshme të ASH-së, çdo marrëdhënie midis organeve të larta drejtuese përcaktohet me saktësi. Duke cënuar këtë vendim, ftesa vërtetë bëhet një mjet propaganda politik, duke paraqitur një figurë që partia e ka përjashtuar.

Manipulimi i emrit dhe titullit të Arben Fetait po ashtu krijon konfuzion te mediat, të cilat mund të besojnë se ai mban ende rol vendimtar në ASH, ndërkohë që në të vërtetë nuk ka asnjë legjitimitet për të përfaqësuar këtë pozicion.

  1. Përdorimi i “Këshillit Koordinues” – Trup partiak joekzistues në Statut

Në qendër të ftesës përmendet “Këshilli Koordinues i Aleancës për Shqiptarët”. Megjithatë, ky organ nuk ekziston në asnjë nga dokumentet statutorë të ASH-së. Në statutin aktual të partisë, organet bazë janë Kryesia, Kryesia e Përgjithshme, Kuvendi dhe Këshilli Këshillimor (një trup vetëm me funksione këshillimore, jo vendimmarrëse).
• Veprim anti-statutor: Përdorimi i një entiteti joekzistues si “Këshilli Koordinues” bie ndesh me rregulloren e partisë dhe pengon çdo vendim që mund të dalë prej këtij organi, duke qenë i pavlefshëm nga pikëpamja ligjore.
• Rrënimi i transparencës: Cdo aktivitet që rrjedh nga një organ që nuk është miratuar nga Kuvendi i Partisë nuk ka asnjë bazë juridike dhe i nënshtrohet dyshimeve për transparencë. Kjo situatë krijon një precedent të rrezikshëm, ku individë, edhe pse të përjashtuar, mund të organizojnë aktivitete, të marrin vendime dhe të mobilizojnë anëtarësinë përmes “trupave imagjinare” të krijuara në mënyrë arbitrare.

Kjo lëshim bën që ftesa të mos ketë asnjë peshë ligjore apo statutore për sa i përket funksionimit real të ASH-së, madje edhe pse ajo prezantohet si një aktivitet vendim-marrës.

  1. Përdorimi i “Kabinetit të Zëvendëskryeministrit” për Aktivitet Partiak

Në fund të ftesës shënohet se organizatori i konferncës është “Kabineti i Zëvendëskryeministrit për Politikat e Qeverisjes së Mirë”. Kjo deklaratë është në kontradiktë të plotë me objektin e ndërhyrjeve partiake, pasi Kabineti i Zëvendëskryeministrit duhet të trajtojë çështje të përgjithshme të qeverisjes, jo aktivitete që kanë natyrë partiake.
• Shkelje e ndarjes Shtet-Parti: Përdorimi i emrit të një organi qeveritar për të mbështetur hapur një aktivitet partiak cenon parimin themelor të ndarjes së pushteteve: administrata publike nuk duhet të trajtohet si mekanizëm për fitim politik.
• Në një kohë kur Maqedonia e Veriut aspiron për integrime më të thella në Bashkimin Evropian, çdo veprim që tregohet si instrumentalizim i institucioneve shtetërore për përfitime politike të ngushta mund të prishë imazhin e vendit në arenën ndërkombëtare.

Përveç shkeljes ligjore, tërheqja e Kabinetit në këtë mes krijon një precedent të rrezikshëm për qeverisje me “dy standarde” dhe e vendos veten në konflikt të hapur me autoritetet kontrolluese të punës së administratës.

Pasojat e mundshme:

  1. Reagim nga Anti-korrupsioni

Autoritetet kanë kompetencë të fillojnë hetime për keqpërdorim të fondeve dhe të mjeteve publike. Nëse provohet se emaili zyrtar përdorej për qëllime elektorale, përgjegjësit mund të akuzohen nga pikëpamja administrative dhe penale.

2. Ankimim brenda ASH-së
Anëtarët e Aleancës për Shqiptarët mund të kërkojnë mbledhjen e një Kuvendi të jashtëzakonshëm për të diskutuar rregullat e brendshme dhe për të hequr çdo legjitimitet që ftesa mund të mbante, duke i dhënë fund kësaj situate kaotike.

3. Hetime ligjore dhe politike

Përtej hetimeve për korrupsion, mund të hapen hetime administrative për falsifikim dokumentesh, për keqpërdorim të titullit zyrtar dhe për shkeljen e statutëve partiake. Përfundimet e këtyre hetimeve mund të hapin rrugën për masa disiplinore ndaj zyrtarëve përgjegjës, si edhe për penalitete të rënda.

Ftesa e publikuar në emër të Kabinetit të Zëvendëskryeministrit, që synon të promovojë një aktivitet politik të ASH-së, duket se përmbledh një varg lëshimesh serioze: nga përdorimi i emailit zyrtar për aktivitete partiake, deri te organizimi i konferencës në selinë e një partie tjetër, referimi i një titulli të pabazuar për Arben Fetain, krijimi i një organi partiak joshtetëror “Këshilli Koordinues” dhe instrumentalizimi i Kabinetit qeveritar për çështje pure politike. Të gjitha këto elementë përbëjnë jo vetëm shkelje ligjore dhe statutore, por edhe një provë të qartë të konfliktit të hapur ndërmjet institucioneve shtetërore dhe partive politike.

Nëse autorët nuk tërheqin, korrigjojnë ose të paktën shpjegojnë publikisht këto lëshime, mund të përballen me reagim të ashpër institucional, gjyqësor dhe politik. Për momentin, ftesa vepron si një shembull ilustrues i situatave kur interesa politike dhe pushtet administrative ngjiten në një pikë ku qeverisja e mirëfilltë dobësohet dhe besimi i qytetarëve ndaj institucioneve bie në pika kritike. Flaka

Ju gjithashtu mund të pëlqeni

Më shumë nga Autori